1.  Zabudnite na diéty

2. Hlad pod kontrolou

Dajte svojmu telu adekvátnu energiu v uhľohydrátoch. Jedzte potraviny bohaté na vitamíny a vlákninu. V opačnom prípade môžete spustiť tlačítko, ktoré naštaruje nebezpečné prejedanie. Akonáhle sa dostanete do chvíle nadmerného hladu, všetky pokusy o intuitívne, vedomé jedenie sú pre vás v tomto čiernom prázdnom bode nepodstatné a irelevantné. Učte sa rozoznať prvé počiatočné signály skutočného hladu.ako schudnut

3. Urobte mier s jedlom

Zastavte boj s jedlom! Dajte si bezvýhradné povolenie k jedlu. Ak si poviete, že nemôžete určité jedlo, môže to viesť k intenzívnemu pocitu obmedzovania. Zakázanú potravinu si aj tak nakoniec dáte, ale bude chutiť oveľa lepšie, vy jej zjete viac ako ste plánovali a to zvyčajne vedie k prejedaniu. Pozrite aj na príklad v článku o intuitívnom stravovaní.

4. Stop -kalorickej polícii

ako schudnut
zdroj: pexels

Vytvorte hlasné “NIE” myšlienkam vo svojej hlave, ktoré prehlasujú, že ste “dobrí” na to, aby ste jedli minimálne kalórie alebo “zlí”, pretože ste jedli kus čokolády. Sú to len myšlienky, ktoré vytvorili diéty. Policajná- kalorická stanica je umiestnená hlboko vo vašej psychike a jej hlasný rečník kričí beznádejné frázy a viny vyvolávajúce obžaloby. Ignorovanie týchto myšlienok a výčitiek je zásadným krokom k návratu k intuitívnemu stravovaniu.

5. Rešpektujte svoju plnosť 

appetizer-bread-culinary-407293
zdroj: pexels

Počúvajte body a signály, ktoré vám hovoria, že už nie ste hladní. Dodržujte hranice, ktoré ukazujú, že ste pohodlne plní. Pozastavte sa uprostred jedla a opýtajte sa, ako vám chutí a aká je vaša súčasná úroveň plnosti.

6. Objavte faktor spokojnosti

Japonci majú múdrosť podporovať potešenie ako jeden z ich cieľov zdravého života. My často zabúdame na tieto najzákladnejšie dary existencie – potešenie a spokojnosť, ktoré môžu byť aj v skúsenostiach s jedlom. Keď budete jesť to, čo naozaj chcete, v prostredí, ktoré je príjemné a vedie k potešeniu, budete sa cítiť spokojne a nebudete to podvedome nachádzať v jedle. To znamená, že zjete oveľa menej jedla a zistíte, že máte “dosť”.ako schudnut

„Pravá krása ženy nie je v jej postave, v spôsobe oblečenia, v šatách, ktoré nosí alebo štýle jej účesu. Krásu ženy vidno v jej očiach, pretože sú oknom do jej duše, miestom, kde prebýva láska.“

-Audrey Hepburn

beautiful-creative-daylight-546162
zdroj: pexels

7. Ovládajte svoje pocity a emócie bez použitia jedla

Nájdite spôsoby, ako utešiť, odvrátiť a vyriešiť vaše problémy bez použitia jedla. Úzkosť, osamelosť, nuda, hnev sú emócie, ktoré všetci zažívame po celý život. Každý má svoju vlastnú spúšť a každý má svoje vlastné upokojenie. Môže to byť krátkodobé pohodlie, odvrátiť sa od bolesti, ale jedlo problém nevyrieši. Nazýva sa to aj emocionálny hlad. Ak mu podľahnete, budete sa len v dlhodobom horizonte cítiť horšie. Nakoniec sa budete zaoberať zdrojom emócií, rovnako nepohodlne ako pred prejedaním.

8. Rešpektujte svoje telo

Prijmite svoj genetický plán. Rovnako ako človek s veľkosťou topánok osem by neočakával, že by sa realisticky stlačil na veľkosť šiestich, je rovnako nepríjemné a nelogické mať rovnaké očakávanie s veľkosťou tela. Rešpektujte svoje telo, aby ste sa cítili lepšie, kým ste. Je ťažké odmietnuť mentalitu stravovania, ak ste nereálny a príliš kritický vo svojom tvare tela.ako schudnut

9. Cvičenie – pocit rozdielu

Zabudnite na trýznenie svojho tela v posilňovni. Stačí byť aktívny a cítiť rozdiel. Posúvajte svoje hranice na to, aby ste cítili a videli silu vášho tela, a nie pre účinok cvičenia spôsobujúci roztápanie kalórií. Ak sa budete sústrediť na to, ako sa cítite, ako pracujete, pomaými krokmi sa od pohybu “postavím sa zo stoličky” prepracujete na “pár schodov” a možno aj na “Sparťana” Ak bude vaším jediným cieľom schudnúť, zvyčajne pri pohybe nevydržíte dlho, pretože chudnutie nie je motivujúca činnosť, ale o tom nabudúce.

10Dbajte na svoje zdravie

Vychutnajte si jedlo, ktoré je prospešné pre vaše zdravie a cíťte sa dobre. Pamätajte ale, že nemusíte jesť len dokonalú stravu, aby ste boli zdraví. Neschudnete z jedného zdravého jedla rovnako ako nepriberiete z jedného nezdravého. zdrave jedlo

Pomohol vám tento zoznam stravovacích návykov? Napíšte nám dolu do komentu svoj názor, alebo skúsenosť.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Napíšte svoj komentár!
Prosím, sem napíšte svoje meno

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.